UNDER UPPBYGGNAD

tisdag 30 april 2013

Tiden går...

... och här sitter jag och växer. Trots att jag lagt cirka 170kr (!!) på träning i pappersform den senaste veckan, klämmer jag hellre ner arslet i soffan och tittar på Biggest Loser och hoppas att jag aldrig blir som dem. Tanken var ju att jag skulle ge mig in i "snabbt vältränad på 15 minuter" och "från soffan till milen", men vad hände? Istället har jag bläddrat igenom dem lite nonchalant och skjutit upp ytterligare ett träningspass för att "jag ska läsa noga hur man gör först". Precis som om jag inte redan visste. Nu såhär i efterhand känner jag mig smått efterbliven.


Efter den där vrålförkylningen i påskas har jag inte riktigt hittat tillbaka. Så fort jag blev frisk åkte jag till Barcelona med jobbet, och när jag kom hem blev jag såklart sjuk igen. Och nu sitter jag här, med putmage och en bunt tidningar och tror att jag ska hinna komma i form fram till sommaren genom att LÄSA. Helvete.

Det är ingen idé att förneka att jag känner en gnutta panik över att detta projektet snart skall vara klart och redovisas. Jag vill tacka Gud för de fina röda dagarna som finns i maj, jag skall använda dessa dagar till kroppsformning och annat viktigt. Jag återkommer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar