UNDER UPPBYGGNAD

måndag 1 april 2013

Det nya sättet?


Idag skulle jag presentera, och påbörja, ett litet experiment.
Eller snarare ett projekt kanske.
Eller möjligtvis ett experiment-projekt?

Jag är ju en sån som älskar att googla, och att läsa på om saker, och att liksom vända mig till google för att läsa på om saker som jag hakat upp mig på. Det kan till exempel vara hur man får perfekt hy, hur man undviker cancer, hur man ska ligga för att öka chansen att få en son osv osv. Just nu är det dock viktminskning, nyttig mat och beach 2013 som jag samlar information kring. Och vad har jag då funnit genom mitt googlande?

Detta:





Jillian Michaels, de våldsamt överviktiga deltagarna i Biggest Losers alldeles egna personliga tränare. Hon om någon borde ju veta hur man ska bete sig för att nå de där resultatet man hoppas på att få. Denna fantastiska människa har satt sig ner, bergis med block och penna, och knåpat ihop en 30dagars träningsplan för oss som inte riktigt ser ut så som vi önskar. Tur, för detta måste jag såklart testa! (åh vad det är bra att vara lite rultig ibland så att man får äran att prova sånt här!)

Tanken var att jag skulle dra igång detta experimentabla projekt idag, den 1 april, och köra det varje morgon innan jobbet hela april ut. Men såklart så får jag inleda det hela med att skjuta upp det.

JAG STARTAR DEN  8 APRIL. Och kommer att noggrant beskriva resultaten.

Något jag dock tänker börja med idag, trots sjukdom, är detta:

Skall genast gå och göra dagens 50st medan jag steker korv.





(PS.  GOOGLA PÅ SQUATCHALLENG BEFORE AND AFTER, SÅ KOMMER ÄVEN DU ATT GÖRA SVIDANDE KNÖBÖJNINGAR BORTA VID SPISEN)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar